Maciej "Ariel" Radliński

Najczęściej popełniane niedociągnięcia na sesji

Sesja jak sesja. Jest udana, gdy jest dopracowana, MG przygotowany, a każdy ruch postaci przemyślany. Jednakże o ile można chwalić uczestników sesji z MG na czele za akcję, ciekawą fabułę i ogólnie mile wspominane z wypiekami na twarzy przygody o tyle w każdej sesji zdarzyć się mogą niedociągnięcia, które bywają widoczne natychmiast, lub po jakimś ciągu sesji gracze uświadamiają sobie nagle że czegoś w nich jednak brakuje. Są one (te niedociągnięcia) nieznaczne, niekiedy nie negują nawet zasad systemu ale poprawa tychże na pewno przyczyni się nie tylko do poprawienia realizmu opisywanego przez MG świata ale i do samej gry, jej szczegółów, pełniejszego wizerunku postaci. Poniżej takie niektóre drobne niedociągnięcia są przedstawione - są to najczęściej jakieś uproszczenia. W każdym razie zebrałem niewielką część tego co sam zauważyłem jako MG i jako gracz. Oczywiście nie są to niedociągnięcia spotykane powszechne - być może bowiem Was one nie dotyczą. A być może zauważycie inne niedociągnięcia nie wymienione poniżej. Napiszcie o nich! Wreszcie być może sami przyznacie się, że zapominacie o jednym czy dwóch szczegółach i ten artykuł przyczyni się do poprawy prowadzonych przez Was sesji. Tego zresztą Wam życzę. Tak więc:
  1. BG zawsze znajdują dogodne miejsce do noclegu a w karczmach jest zawsze miejsce dla konia,
  2. Wierzchowce BG zawsze są anonimowe - a przecież powinny mieć imiona i jakąś więź z właścicielem,
  3. Konie BG nie wymagają codziennej pielęgnacji, nie męczą się i nie chorują,
  4. Sami BG też nie chorują, nawet trudno u nich o porządny katar,
  5. BG mający kilkadzieści lub kilkadziesiąt lat są traktowani jak młodzieńcy bo zapomina się o odgrywaniu wieku gdy fabuła wzmaga dynamicznej akcji,
  6. BG nawet nigdy się nie męczą wielogodzinną podróżą nie muszą odpoczywać - byleby MG już doprowadził team do celu,
  7. BG nigdy nie muszą iść za potrzebą (szkoda ze sie o tym zapomina lub omija :),
  8. BG ludziom - mężczyznom nigdy nie rośnie broda, a przynajmniej zapomina się o niej w wizerunku postaci,
  9. Nigdy nie kradnie się im sakiewki na ulicy, ani nie obija im się pyska (tak dla sportu) jeśli scenariusz tego nie nakazuje,
  10. BG nigdy nie jest ZBYT zimno czy ciepło,
  11. Odzież BG nie zużywa się i pasuje do każdej pory roku,
  12. Broń BG też nie zużywa się - nie rdzewieje ani nie szczerbi się.
  13. Plecaki / juki / torby / worki BG są tak pakowne że zapomina się o tym, że mogą być przepełnione - wszystko się w nich zmieści i nie ma problemu z wyciągnięciem od razu poszukiwanej rzeczy,
  14. BG zawsze znajdują w sakiewce właściwe nominały natychmiast,
  15. BG nie dostają fałszywych monet ani nie bywają oszukiwani w handlu,
  16. BG nie napotykają rogatek i podatków drogowych - o tym też sie zapomina,
  17. Uciekający lub goniący kogoś BG nie potykają się o nic, nie przeszkadzają im np. przypadkowi przechodnie,
  18. Sekretny język bitewny bywa ignorowany i zapomina się o jego przydatności w walce - lub nie uwzględnia się że przeciwnicy mogą też ów język kojarzyć, lub nim się posługiwać,
  19. Gracze podczas akcji w których BG nie mają łączności ze sobą (walka, rozdzielenie się) doradzają sobie w działaniach - to jest szczególnie irytujące.
  20. Przeciwnicy BG nigdy nie uciekają, zawsze (lub przeważnie) pozwala się BG ich zabić (w końcu są z tego pedeki...),
  21. Widzący w ciemnościach dostrzegają wszystko świetnie - nawet jeśli zapomina się o wymaganym minimalnym źródle światła.
  22. ...
  23. ...
Czekamy na Wasze spostrzeżenia. Gratulujemy jeśli z ręką na sercu możesz powiedzieć że żaden (czy chociaż większość) z tych punktów nie dotyczy Cię. Dotyczy? Oby ten artykuł przyczynić się mógł do wyeliminowania błędów i udoskonalenia sztuki mistrzogierskiej.
 
 

Jak oceniasz ten artykuł?
[5/5] - Doskonały!
[4/5] - Niezły
[3/5] - Taki sobie
[2/5] - Słaby
[1/5] - Beznadziejny!
Twój komentarz:
Imię/Nick:      Mail:      Strona:
Powiadamianie o odpowiedzi.    (zabezp. przeciw robotom)
  zobacz wyniki
Poleć artykuł znajomemu
Do:
Wiadomość i podpis:
 

(C) Sasha, Gliwice 2001-2009. Wszystkie dokumenty w Grocie Cienia objęte są prawem autorskim. Publikowanie ich na innych stronach netu tylko za wyraźną zgodą autorów.