Maciej "Ariel" Radliński
Górnik
Przeglądając Grotę, napotkałem w jednym artykule Strzygi stwierdzenie "d*** Maryni obracana w krzaczorach przez krasnoludzkiego górnika". Jakże to, żeby w podręczniku WFRP nie było tak podstawowej profesji jak ta - tym samym dziękuję Strzydze za pomysł.
O krasnoludach można powiedzieć, że są oni przede wszystkim inżynierami ale i górnikami. Ale nie tylko w krasnoludzkich kopalniach, ale i wśród ludzi popyt na przedstawicieli tej profesji nie gaśnie. Szczególnie, że takie osoby są potrzebne nie tylko w kopalniach ale i np. kamieniołomach. Za cenę potu i krwi, pracując nierzadko od zmierzchu do świtu, swymi kilofami zamieniając ściany wykopalisk w cenny kruszec przyczyniają się nierzadko do utrzymywania się przy życiu przeróżnych osad i kupieckich faktorii żyjących z wydobycia. Najczęściej (żeby nie powiedzieć zawsze) to oni sami są ich mieszkańcami. Niekiedy do takiej pracy wykorzystuje się niewolników, którzy w ten sposób "odrabiają" swój wyrok. Wykwalifikowani górnicy jednak wciąż są potrzebni, szczególnie że wśród nich werbuje się także zarządców kopalń i podwładnych, choć u krasnoludów przebiega to w zupełnie inny sposób niż u ludzi. Jednakże ciężka praca jak i monotoność bardzo często skłaniają do szukania innego chleba - szczególnie kiedy zamykane są wyeksplatowane kopalnie czy nierentowne kamieniołomy.
Schemat rozwoju:
Sz |
WW |
US |
S |
Wt |
Żyw |
I |
A |
Zr |
CP |
Int |
Op |
SW |
Ogd |
- |
+10 |
- |
+1 |
+1 |
+2 |
+10 |
- |
+10 |
- |
- |
+10 |
+10 |
- |
Umiejętności:górnictwo, metalurgia, kamieniarstwo, widzenie w ciemności, bardzo silny, bardzo wytrzymały, broń specjalna - dwuręczna, tylko krasnoludy - 10% na teologię (Grungni)
Przedmioty: kilof, latarnia, zapas oliwy, hubka i krzesiwo, 10 metrów liny, specjalny ochronny kask
Górnikiem nie może zostać elf. Halflingi mają znacznie mniejszą szansę wylosowania tej profesji jako początkowej.