Maciej "Ariel" Radliński
ASIL
bóg szczęścia, przepowiedni i astrologii
Opis:
Asil jest dość nietypowym bóstwem i w dodatku nie jest związany z innymi, pozostałymi bóstwami Starego Świata. Legendy o nim rzadko wiążą go z innymi bogami, przez przedstawicieli innych religii (szczególnie tych wielkich) Asil uważany jest za wymysł tych, którzy czczą po prostu swe własne szczęście i wykorzystują istnienie tego fikcyjnego boga dla oderwania się spod wpływów innych wyznań i ich hierarchów. Asil ma nielicznych wiernych, ale bardzo często do niego zwracają się wyznawcy właśnie owych innych bogów - oczywiście nigdy otwarcie. Asil nie posiada jakiegoś wizerunku, wedle którego mógłby być przedstawiany.
Charakter:
neutralny
Symbol:
Jest nim często czteroramienna gwiazda ("karo") dowolnego koloru - generalnie wedle tradycji uważana za symbol szczęścia. Bierze się to z obserwacji nieba przez wróżbitów - rozbłyskujące jaśniej gwiazdy przynoszą ponoć szczęście.
Zasięg kultu:
Asila czczi się zasadniczo wszędzie, ale nigdzie nie ma on jakichkolwiek stałych i większych ośrodków religijnych. Nie jest to religia, raczej "drobne wierzenie", przesąd. Najczęściej wzywają go oczywiście osoby przesądne, prości mieszkańcy osad, ale też i astrolodzy, którzy umieją przepowiedzieć szczęście innym.
Świątynie:
Asil nie posiada świątyń ani kaplic jako takich i nie istnieje coś takiego jak kapłaństwo Asila.
Przyjaciele i wrogowie:
Asilowi zasadniczo niechętni są przedstawiciele wszystkich wyznań, ale ze względu na brak znaczenia kultu Asila w Starym Świecie, jest on po prostu ignorowany. Wyjątkiem może jednak być niezbyt skrywana niechęć wyznawców Morra jako boga snów i wizji. Morr i Asil nieco odmiennie podchodzą do dziedziny przepowiadania, a ten drugi choć może nie cieszy się wiernością większości astrologów i wróżbitów to jednak wierność ta jest większa.
Dni świąt:
Wyznawcy Asila nie prowadzą regularnego kultu. Niektorzy oddają mu część pierwszego dnia wiosny w Mitterfruhl, niektórzy w Hexenacht lub inne dni, które mogą symbolizować koniec złych czasów a początek szczęśliwych dni - mimo, że Asil nie bywa odpowiedzialny za szczęśliwość całych okresów w roku.
Wymagania kultu:
Nie ma wymagań, choć zapewne uprawianiu kultu Asila sprzyja bycie przesądnym.
Przykazania, Używane czary, Próby:
Nie ma.
Umiejętności:
Asil nie jest wybredny jeżeli chodzi o wyznawców i nie odmawia pomocy tym, którzy jej potrzebują. Ten, kto wierzy w istnienie Asila ma umiejętność
szczęście, ale tylko raz dziennie. Aby wyjaśnić wszelkie wątpliwości co do tego kto wierzy w Asila, za taką osobę uważajmy gracza, który na karcie swej postaci w rubryce "religia" ma zanotowane Asil - nawet jeżeli widnieje tam rownież imię innego boga (rzadko zdarza się wyznawca tylko Asila).