Maciej "Ariel" Radliński

Noira

bogini rzemiosła i pracy, patronka mieszczaństwa

Opis:

Noira jest boską żoną Raola, matką Abakira, Tamalki i Viddala. Jest patronką rzemieślników i pracowników fizycznych, a wraz ze swym mężem, Raolem - patronką mieszaństwa na całym Starym Świecie. Przedstawiana jest jako kobieta w roboczej odzieży (fartuch, itp) i poszczególnymi narzędziami właściwymi dla poszczególnych rzemieślników - wyznawców. Istnieje bliskie powiązanie z Krangiem - krasnoludzkim odpowiednikiem Noiry.

Charakter:

neutralny

Symbol:

Jej symbolem jest najczęściej młot lub inne narzędzie pracy którym posługują się jej wyznawcy. Nie ma jakiegoś konkretnego symbolu oprócz tzw. krzyża maltańskiego obróconego o 45 stopni. Kapłani moszą szaty ciemnoszare, ciemnoniebieskie lub ciemnoczerwone, zawsze przepasane czarnym pasem.

Zasięg kultu:

Noira jest czczona przez wszystkich ludzi pracy w Starym Świecie, ma więc wielu wyznawców - od wolnych, biednych najmitów - robotników czy rolników poprzez różnego rodzaju szklarzy, kowali, stolarzy czy stoczniowców do rzemieślników zrzeszonych w różnych wielkich gildiach. Wpływy tych ludzi (i kultu) oraz wpływ kultu Raola słusznie nadaje tym obu tytuł patronów mieszczan.

Świątynie:

Im więcej rodzajów rzemiosł znajduje się w ośrodku kultu, tym bardziej różnorodnymi, mocnymi, solidnymi i masywnymi budynkami są świątynie bogini. Na ich budowę przeznacza się często potężne dotacje ze wszystkich gildii rzemieślniczych. Prawie zawsze kapliczki (rzadziej świątynie) można spotkać zaraz koło gildii, które niemal biją się o to, koło której ma znajdować się jakaś większa świątynia na którą przecież składa się wiele rzemiosł. Największa i najbardziej okazała znajduje się w Nuln (stolica Najwyższego Arcykapłana) oraz w Middenheim.

Przyjaciele i wrogowie:

Kult Noiry utrzymuje swobodne stosunki z neutralnymi -> praworządnymi religiami Starego Świata, zwłaszcza z wyznawcami jej dzieci: Abakirem, Tamalką i Viddalem. Natomiast szczególne stosunki wiążą go z kultem Raola. Tylko z Ranaldem istnieje neutralność.

Wymagania kultu:

Każdy człowiek pałający się rzemiosłem (w tym czeladnicy) może zostać nowicjuszem

Przykazania:

Istnieją i są następujące:
  1. Dbać o dziedzictwo ludzkiego rzemiosła (budynki, pojazdy, pomniki)
  2. Pracę podejmować ochoczo
    niektórzy chętnie uznają przykazanie:
  3. Składać uznanie krasnoludom - najlepszym technikom

Używane czary:

magia prosta, wojenna, ewentualnie iluzyjna lub elementalna. (MG powinien wybrać te czary które mogą być właściwe czy przydatne kultowi).

Umiejętności:

Każdy nowicjusz umie czytać i pisać oraz otrzymuje losowo wybraną spośród podstawowych umiejętności rzemiosł, jak np. stolarstwo, kowalstwo, krawiectwo, górnictwo, szkutnictwo, inżynieria,

Próby:

Próby, to najczęściej zbudowanie jakiejś budowli (inżynierowie, stolarze), zaprojektowanie (architekci), wykonanie / naprawienie czegoś trudnego z metalu (kowale) czy wykonanie kół do jakiegoś unikatowego pojazdu (kołodzieje) wreszcie na przykład witraż do świątyni (szklarze) wreszcie osiągnięcie 200% produkcji poprzez ciężką pracę i oddanie nadwyżki świątyni. Wszystkie te próby najczęściej są usługą dla świątyni i próbą pracy.

Błogosławieństwa:

Noira wie jakie mogą się przydać by lepiej wykonywać swój zawód rzemieślniczy. Najczęściej są to metalurgia, czytanie / pisanie, bardzo silny, wspinaczka itp. Także modyfikatory do testów wykonania jakiejkolwiek pracy (nieważne czy normalnie to umie). Są to modyfikatory do umiejętności jak i charakterystyki.
 
 

Jak oceniasz ten artykuł?
[5/5] - Doskonały!
[4/5] - Niezły
[3/5] - Taki sobie
[2/5] - Słaby
[1/5] - Beznadziejny!
Twój komentarz:
Imię/Nick:      Mail:      Strona:
Powiadamianie o odpowiedzi.    (zabezp. przeciw robotom)
  zobacz wyniki
Poleć artykuł znajomemu
Do:
Wiadomość i podpis:
 

(C) Sasha, Gliwice 2001-2009. Wszystkie dokumenty w Grocie Cienia objęte są prawem autorskim. Publikowanie ich na innych stronach netu tylko za wyraźną zgodą autorów.