Maciej "Ariel" Radliński
Grabarz
Kopanie grobów, asysta przy chowaniu zmarłych, praca na cmentarzu, a do tego wszystkiego mordowanie się z różnego rodzaju hienami cmentarnymi - nie znającymi poczucia szacunku, bezwzględnymi grabieżcami mogił i złodziejami zwłok - oto chleb powszedni grabarzy. Rekrutujący się z prostego ludu grabarze muszą na pierwszym miejscu wykazywać się odpornością na obcowanie ze zmarłymi, a nie jest to łatwe, nawet wówczas gdy ma się szczęście a nie ma się do czynienia z amatorami świętokradztwa, lub co gorsza z ożywieńcami. Przebywanie na cmentarzu już i bez tego zabija pogodę ducha - zaś sami grabarze to osoby ponure i zbyt często zapatrzone w kwestie śmierci i rozkładu. Wiele osób pracujących na cmentarzach popada ledwo zauważalnie w szaleństwo lub zamyka się w skorupie ponurości. W końcu i oni będąc blisko umarłych stają się równie bezwzględni jak ich oprawcy. Wówczas grabarz stający się stróżem swojej pracy jest niebezpiecznym wrogiem porywaczy zwłok. Jednakże ich funkcja jest wyjątkowo niewdzięczna. Nie tylko nie doczekiwują się społecznej wdzięczności czy docenienia, ale dodatkowo grabarzy po prostu unika się. Sami grabarze nigdy nie wytrzymują długo na swoim stanowisku i uciekają chętnie od swoich zajęć. Wszak chyba każda inna profesja wydaje się być atrakcyjniejsza.
Grabarz - profesja początkowa
Klasa zawodowa: łotr
Schemat rozwoju:
Sz |
WW |
US |
S |
Wt |
Żyw |
I |
A |
Zr |
CP |
Int |
Op |
SW |
Ogd |
- |
+10 |
- |
+1 |
+1 |
- |
+20 |
- |
- |
- |
- |
+20 |
- |
- |
Umiejętności: odporność na choroby, szósty zmysł, widzenie w ciemnościach, 25% szans na
teologię - Morr, 25% szans na
mocną głowę, 20% szans na
śledzenie, 10% szans na
rozpoznawanie ożywieńców
Przedmioty: Łopata, 25% szans na butelkę mocnego alkoholu