[Powrót do artykułu: Tekst o walce]   [Oceny artykułu: Tekst o walce]

Statystyka - Tekst o walce:
Ocena głosów: %  
[5/5] Doskonałe! 3 20.0 %
 
[4/5] Dobre 9 60.0 %
 
[3/5] Przeciętne 0 0.0 %  
[2/5] Słabe 2 13.3 %
 
[1/5] Beznadziejne! 1 6.7 %
 
Razem: 15 100 % Średnia ocena: 3.73 (3.85 bez skrajnych)

Lista poniżej: [wszystkie oceny] | [tylko oceny z komentarzami]

imię:Tequila Slammer ocena:4/5
link: komentarz:Nigdzie nie napisałem, że ten artykuł to całkowita nowość. Jest to chyba niemożliwe. Część rzeczy oczywiście przerobiłem po tym jak je gdzieś wyczytałem, część dodałem od siebie. W tej chwili nie wiem od kogo pochodziły pomysły, że dodam nie chciałem siebie promować a jedynie opisać gdzieś swój punkt widzenia. Ciesze się, że komuś się podoba.
data:2008-09-12 18:35:03
operacje:

imię:Ardel ocena:4/5
link: komentarz:Naprawdę dobry tekst. Delikatnie zmodyfikować rany na % żyw, a nie obrażenia i mamy naprawdę dobrą walkę
data:2007-08-28 13:32:45
operacje:

imię:Ariel ocena:4/5
link: komentarz:
Kilka rzeczy jest w porzadku (wersja dla Strzygi: kilka rzeczy jest gitness), ale fakt ze tekst na podstawie cudzych wypocin jest artykulem ktory ma promowac Tequille jest niedorzeczny. Jesli w przyszlosci Grota bedzie karmiona oklepanymi pomyslami to straci atut jakim jest niepowtarzalnosc materialow. Dlatego bez wyrzutow sumienia stawiam pale (Strzygo - chodzi mi tutaj o ocene niedostateczna). Wierze jednak, ze Tequilla dodal cos od siebie i artykul zawiera nowatorskie pomysly, tym nie mniej wiele rzeczy (rzuty krytyczne, opis walki, szybkosc opisu, standardowe modyfikatory tylko ze nieco zmienione, szybkosc walki, rany i dynamika) sam dosc dobrze znam i ja nie kupuje tego jako nowosc. Ale sa wyjatki - walka z duzymi potworami oraz pancerz i wytrzymalosc to dwie rzeczy ktorych nie znalem a ktore sa naprawde najlepszymi ustepami z calosci.

Rzuty krytyczne sa OK, tabela trafien krytycznych jest zas milym urozmaiceniem, pasujacym do WFRP. Natomiast tabela krytycznych pudel jest naciagana i niekompletna. Sytuacji pasujacych do niej moze byc mnostwo (zreszta w zaleznosci od miejscu walki).

Zgadzam sie z zarzutami Strzygi co do unikow w tlumie. W dodatku finezja w tlumie wciaz jest wedlug mnie mozliwa. Jesli tlum nie pozwala na uniki to najprawdopodobniej nie pozwala rowniez na sama walke. Za to rozwazane przypadki co sie moze w tym tlumie zdarzyc sa rzeczywiscie niezle jako pomysly.

Styl walki - piekna rzecz, warto miec cos takiego w WFRP, ale wedlug mnie to sie nie przyjmie, czyli nie sprawdzi sie w praktyce. Jest wiazacy, to znaczy ze gracz przywiaze sie do niego, bedzie zabranial Mistrzowi luzniejszych opisow walki, zapewne tez jako sposob zwyciestwa bedzie kwestia sporu gdy postac gracza jednak przegra ("przeciez mam swoj zajebisty styl walki kosztujacy 150 punktow doswiadczenia, jak moge przegrac ?"). W kazdym razie moj wykrywacz manczkinologii potwierdza moje obawy.

Opis walki - choc w dwoch ostatnich zdaniach schematyczny - jest godny poparcia. Ale nie zgadzam sie z tym, ze postacie graczy i tak przegraja z goblinami przy zalozeniu ze "staty" sa przecietne.

Ogolem material w artykule jest przemyslany i faktycznie przetestowany. Zasluguje na piatke, ale zamierzalem wystawic co najwyzej troje, z powodow wymienionych wyzej. Jednakze ocena ta bylaby krzywdzaca dla przemyslen Tequilli (zwlaszcza w/w dwoch najlepszych ustepow) i autorow z redakcji Portala czy innych piewcow omawianych zasad. Wystawiam czworke, ale z mieszanymi uczuciami, wiec nie traktujcie jej powaznie.
data:2006-01-16 00:31:36
operacje:

imię:Strzyga ocena:4/5
link: komentarz:Jest ok. Ale mam kilka pytań (nie to ze jestem upierdliwy - bo Sasha jak i pozostali wiedza ze duza liczba rzeczy mnie po prostu WALI, ale tak na wszelki wypadek). 1. Dalczego krytyki na dublach anie na podwujnym zdanym tescie na WW (oryginalna wersja bardziej do mnie przemawia), 2. Uniki (moim zdaniem) w tlumie sa latwiejsze niz w pojedynke, bo jak sie ma wiecej celi to latwiej pierdolnac nie ten cel co sie zaplanowalo . Reszta jest Gitness
data:2006-01-03 13:29:34
odpowiedzi:
Sasha   2007-08-28 16:16:30

Z tego co pamietam to krytyki na podwójnym rzucie na trafienie są w DeDekach a nie w WFRP. W WFRP krytyki w oryginalnych zasadach są jak żywotność spada poniżej zera, co jest faktycznie trochę bez sensu. Jeśli chodzi o uniki w tłumie to powiedzialbym że jest ciężej uniknąć. Jest wielki młyn i trzoda i nie masz miejsca gdzie się usunąć. Fakt że ktoś inny może w międzyczasie podejść uderzającemu i zasłonić mu cel, ale to już raczej nie będzie efekt uniku, po prostu dałbym atakującemu wtedy dodatni modyfikator do trafienia, ale niekoniecznie byłaby to ta osoba którą próbował trafić. Uniki to akcja którą wykonujesz z własnej inicjatywy (tak to sobie tłumaczę) a tutaj po prostu ktoś wszedł na linię miecza zamiast kogoś i zebrał zamiast niego.

operacje:

imię:Sasha ocena:4/5
link:http://grotacienia.prv.pl komentarz:O zmienianiu mechaniki walki w WFRP napisano już grube tomy, chyba każdy tego próbował. Ciężko napisać coś nowego w tym temacie. Jednak w przypadku tego artykułu zmiany uważam za sensowne i umiejętne. Które dodatkowo zostały przetestowane. Artykuł wg mnie zdecydowanie lepszy niż przeciętny.
data:2005-12-26 15:47:55
odpowiedzi:
Sasha   2005-12-28 10:59:43

Dałem linka do tego miejsca Łukaszowi, może Was to zmobilizuje... :>


Ariel   2005-12-29 02:18:07

Akurat mnie to zmobilizuje...

Wszystko w swoim czasie. Trwaja wlasnie prace zwiazane z proba otwarcia artykulu.

operacje:

imię:Shimrod ocena:4/5
link: komentarz:Dobre, wiele sensownych pomysłów. Nie jestem super zaawansowany w mechanice młotka, ale jak dla mnie brzmi to sensownie
data:2005-12-25 20:40:28
operacje:


[Powrót do artykułu: Tekst o walce]   [Oceny artykułu: Tekst o walce]